Opbouw Veemgebouw Eindhoven
Via15
Haasje Over Strijp-S - Eindhoven
Trudo Toren Strijp-S - Eindhoven
European Medicines Agency (EMA) - Amsterdam
Fietsboogbrug Amsterdam - Rijnkanaal
Herontwikkeling Rijkskantoor De Knoop - Utrecht
Leeghwaterbrug A en B - Alkmaar
Onafhankelijke kwaliteitstoetsing nieuwbouw LVNL
Ombouw N34, gedeelte Witte Paal - grens Drenthe
Aanpak Ring Zuid - Groningen
Amstel Next - Hettenheuvelweg 26 Amsterdam
Beweegbare Figeebrug - Haarlem
Bleizo Logistics Centre - Bleiswijk
Basculebrug - Burgum (De Centrale As)
Constructieve toetsing vergunningen - Almere
Container Exchange Route Maasvlakte Rotterdam
Tijdelijke Eerste Kamer in Den Haag
Bedrijfscomplex Flamco in Almere
Floriade Innovatiepaviljoen in Almere
Herman Gortercomplex in Utrecht
Hoeksteen 81 - Hoofddorp
Herinrichting Laan op Zuid 45 te Rotterdam
Appartementencomplex Madrona in Almere Buiten
Maximabrug - Alphen aan den Rijn
Metis Montessori Lyceum Oosterpark - Amsterdam
MTS Euro Products II - Maassluis
Duurzaamste archief van Nederland - Nationaal Archief Emmen
Nieuw dak stadion AZ - Alkmaar
Openbaar Ministerie Haarlem
Renovatie en verbouwing van Paleis van Justitie in Den Bosch
Renovatie Bezuidenhoutseweg 30 - Den Haag
Warehouse Schiphol Tradepark A4S4 - Hoofddorp
Geluidsmaatregelen St. Oedenrode-Paalgraven en Solar Highways langs A50
Station - Alkmaar
Tijdelijke huisvesting Tweede Kamer Den Haag
Uitbreiding HABOG - Vlissingen
Wegverbreding A27 - A1 tussen Utrecht, Eemnes en Spakenburg
Pyloonbrug Hovenring Eindhoven
Robuust Spoor te Oisterwijk
Kunstwerken traject A6: Schiphol - Amsterdam - Almere
Kunstwerken traject A1 - A6: Schiphol - Amsterdam - Almere
Stationsgebied - Driebergen Zeist
Theemswegtracé onderbouw spoor - Haven Rotterdam
Onafhankelijke kwaliteitstoetsing herstelmaatregelen - Zwembad Hia
Cooltoren - Rotterdam
Havenkwartier De Blauwe Diamant - Zeewolde
Herinrichten kruispunten R6-N1 en R6-N14 - Mechelen
nhow RAI hotel - Amsterdam
Onderdoorgang Stadshagen - Zwolle
Onderwijs- en zelfstudie centrum (OZC) Tilburg University
Stationsgebouw, Fietsenkelder en Perrontunnel - Assen
Nieuwbouw European Patent Office (EPO) - Rijswijk
Duiker Zuidelijke Dwarsweg Waddinxveen
Passerelle Dieren
Heiwerk bij Parkstad S te Rotterdam
Risk control Wiborg eiland Amsterdam
Risk control uitgevoerd bij het project ‘Cruquius fase 1.4’
Risk control ‘Brantjesoever’ en ‘De Looiers’ Purmerend
Funderingsherstel woning Prins Hendrikstraat Zaandam
Onderdoorgang Hurdegaryp Extra Sneltrein Groningen Leeuwarden
Onderdoorgang Locomotiefstraat, Utrecht
Onderdoorgang Voorhout
Onderdoorgang Amstelstroomlaan
Onderdoorgang Paterswoldeweg Groningen
Onderdoorgang Oostriklaan, Deventer
Natuurbrug Duinpoort – Zandvoort
Spoorviaduct N340 Hessenweg te Dalfsen
Rijswijk / Delft-Zuid PHS DS1 Spoor en Civiel
Onderdoorgang A2/N2 Eindhoven
Verdubbeling spoorlijn Heerlen-Landgraaf
Onderdoorgang Rondweg Bedum
Spoorviaduct Witte Paarden
Langzaamverkeerstunnel Zevenaar
Onderdoorgangen Spoorzone - Elst
BOR maatregelen Beverwijk
Geluidsschermen Breda
Geluidsschermen Helmond
Onderdoorgang 'Stanleyweg Venlo'
Geluidsschermen Heeze Leende
Wandelbuis Almen Hulzerdijk
Spoorbrug Arumervaart Franeker
Onderdoorgangen Sittard-Geleen
Viaduct 1e Weteringsewal Elst
Beeldengroep Beehold, Floriade Almere
Kunstpaviljoen M, Floriade Almere
Growing Pavilion, Floriade Almere
BouwQ beoordeelt aardbevingsschade in Groningen
BouwQ en Peutz delen kennis
BouwQ in Cement: "TIS-controle Stationsgebied Driebergen-Zeist"
BouwQ in het NOS Journaal
BouwQ is verhuisd
Industrieel (prefab) bouwen: het certificatieproces
NEN-studiedag: Inventarisatie brandveiligheid gevels, hoe pakken we dit aan?
Kwaliteitsborging van industrieel bouwen en (prefab) bouwconcepten
Kwaliteitsborging voor investeerders
Meerderheid Eerste Kamer stemt voor Wet Kwaliteitsborging voor het bouwen (Wkb)
Controleur Nahide Soyal deelt haar werkweek op Instagram
Nieuw kantoor EMA binnen gestelde deadline opgeleverd
Onderzoeksplicht breedplaatvloeren
Raamovereenkomst Systeemgerichte Contractbeheersing
Samenwerking met SGS INTRON
Snelle afhandeling vergunningsaanvraag De Sternhof dankzij BouwQ scan
Veilig vluchten bij brand. Wat is de rol van de architect?
Is één vluchtroute voldoende voor veilig vluchten?
Vluchtroutes. Noodzakelijk kwaad of design challenge?
Waar is de dirigent?
BetonKanoRace 2018
BetonKanoRace 2018 fotos
Studenten van de TU/e bij BouwQ
Private kwaliteitsborging
Wkb & aanpassingen Burgerlijk Wetboek
Fietsevent voor studenten KOers langs BouwQ projecten in Eindhoven
Beoordeling constructieve veiligheid PSV stadion volgens protocol Betaald Voetbal
Raamovereenkomst Project- beheersing en Systeemgerichte Contractbeheersing
(STRUCTURAL) COMPUTATIONAL ENGINEERS
Raamovereenkomst Project- beheersing en Systeemgerichte Contractbeheersing
Wil jij het verschil maken in een traditionele bouwwereld?
Contracten certificeringregeling prefab woningen ondertekend door Van Wijnen, Kiwa en BouwQ
BouwQ als eerste kwaliteitsborger in Nederland geaccrediteerd
BouwQ en SGS starten samenwerking voor de Belgische markt
Bouwbesluitdeskundige (32-40 uur)
Controleur W&E-Installaties (32-40 uur)
Toetsend Constructeur Woning- & Utiliteitsbouw (32-40 uur)
Controleur Brandveiligheid (32-40 uur)
Controleur W-Installaties (32-40 uur)
Controleur Constructieve Veiligheid (32-40 uur)
Ervaren Inspecteur Constructieve Veiligheid (32-40 uur)
Werkstudenten
Open Sollicitatie
november 2018
Waar is de dirigent?
Deze blog van Jos Rooijakkers, algemeen directeur bij BouwQ, verscheen op de website van Cement, het kennisplatform over betonconstructies.
Het korten van de dagen luidt traditioneel een periode in van terugblikken op de mooie bouwwerken van het voorbije jaar en van galadiners, waar bouwprijzen worden uitgereikt aan architecten, ontwikkelaars, constructeurs en aannemers. Als ik de nominaties en winnaars stuk voor stuk bekijk, vind ik dat we trots mogen zijn op wat we in de bouw allemaal sámen voor elkaar krijgen. En het verbaast me dat ieder dat op zijn éígen feestje viert.
Naast dit feestgedruis en de euforische stemming wordt deze mooie sector ook jammerlijk ontsiert door tal van incidenten: de instorting van een parkeergarage, gebouwen die gesloten worden, een steiger die instort, bouwkranen die omvallen en passanten die gewond raken door vallende bouwmaterialen. De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OvV) concludeerde recent opnieuw dat de veiligheid van het bouwwerk, het maakproces en de omgeving onvoldoende ‘in control is’ en vraagt hier aandacht voor.
En die handschoen wordt door de sector echt wel opgepakt. Zo was ik recent te gast bij een bijeenkomst ‘Omgevingsveiligheid’, georganiseerd door een opdrachtgever. Gelijktijdig sloot een collega van mij aan bij de werkconferentie ‘Constructieve veiligheid verdient meer!’, georganiseerd vanuit Bouwend Nederland, NLingenieurs en VNconstructeurs. Ook elders in de markt worden nieuwe initiatieven opgestart of oude initiatieven nieuw leven ingeblazen. De oproep van de Onderzoeksraad wordt blijkbaar wel gehoord. Toch besluipt me enige terughoudendheid. Gaan we in al onze ijver om ons eigen straatje schoon te vegen niet voorbij aan één van de belangrijkste conclusies van de OvV?
Een uitnodiging voor het nieuwjaarsconcert die op de keukentafel ligt, doet me even wegdromen naar de tijd dat ik zelf nog muziek speelde in een orkest. Iedere muzikant deed zijn stinkende best om een zo goed mogelijke prestatie neer te zetten. Maar een orkest met goede musici geeft je nog geen garantie voor een mooie uitvoering. Het samenspel vraagt luisteren en interactie, rekening houden met elkaar. Ook de diversiteit aan instrumenten als strijkers, houtblazers, koperblazers en slagwerk maakt het niet eenvoudig om in harmonie naar een goed eindresultaat te werken. Deze versnippering vraagt om duidelijkheid in taak en regie. In de muziek staat hier dan ook sinds jaar en dag een dirigent voor aan de lat. Sterker nog, in de complexe muzikale wereld is het ondenkbaar om zonder dirigent tot een goed en zeker eindresultaat te komen. Uit ervaring weet ik dat we met de strengste dirigent, die fout voor fout aan de orde stelde en die ik van tijd tot tijd absoluut niet leuk vond, de grootste prijzen hebben gewonnen.
‘T is duidelijk dat we in al ons enthousiasme om onze eigen rol in het bouwproces te perfectioneren, het samenspelen een beetje verleerd zijn, maar vooral mist de bouw een strenge dirigent!
Uw informatie wordt verwerkt. In het geval de aanvraag er om vraagt nemen wij spoedig contact met u op.
Meer informatie
Wilt u meer informatie om te bepalen of Technical Inspection Service iets voor u is? Neem dan vrijblijvend contact op: